Gadżety reklamowe

Co należy wziąć pod uwagę przy wyborze gadżetów reklamowych do promocji firmy?

Większość osób lubi otrzymywać upominki. Jest to ogromny plus dla tych, którzy chcą wykorzystać gadżety reklamowe jako sposób na rozpowszechnienie marki i jej produktów. Wybierając odpowiednie akcesoria, można wzmocnić efekt i uzyskać zaskakująco dobry rezultat. Sposób na stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, jak widać jest prosty. O czym należy pamiętać, wybierając właściwy gadżet reklamowy?

Najważniejsze zasady

Bez względu na to, jaki gadżet reklamowy wybierzesz, musisz zwracać uwagę na jego jakość. Nawet jeśli postawisz na najbardziej unikatowy, a przy tym funkcjonalny przedmiot, jego niska wartość sprawi, że po kilku dniach lub tygodniach przestanie być użytkowany. Lądując w koszu, z pewnością nie spełni swojego zadania – nie zadba o wzrost popularności Twojej marki.
Równie ważny co jakość jest również design. Wygląd zewnętrzny gadżetu musi przykuwać uwagę. Aby potencjalny klient, zwrócił uwagę na Twoją firmę, musisz zadbać o odpowiedni nadruk, np. z logiem, tekstem, czy wizualizacją graficzną. Odpowiednio zaprojektowane i przygotowane elementy graficzne gadżetu, przyciągają uwagę i sprawiają, że klient choć na chwilę zwraca uwagę na produkt, a w konsekwencji również na Twoją firmę.
Nie zapominajmy, że najważniejszą funkcją jaką powinien spełniać gadżet reklamowy, jest jego użyteczność. Dostarczając potencjalnemu klientowi produkt, którego będzie używał na co dzień, sprawisz, że utrwali on nazwę, misję, czy też cel Twojej marki, a to z kolei doprowadzi do tego, iż będziesz ciągle w jego głowie.
Niezwykle ważną zasadą jest również spójność gadżetów reklamowych z misją firmy. Wybierając odpowiedni produkt, pamiętaj, że powinien on pasować do Twojej działalności, ale też być spójny z planem budowania wizerunku firmy.

Gadżety eko

Świadomość społeczeństwa jest coraz większa na wielu płaszczyznach. Każdy stara się lepiej odżywiać, otaczać produktami pochodzenia naturalnego. W racjonalny sposób podchodzi do zakupów różnego rodzaju produktów. Znaczącej poprawie uległa również tzw. świadomość ekologiczna. Dzięki temu w sklepach można zauważyć niemal w każdym dziale tego typu wyroby, poczynając od spożywczych, przez artykuły użytku codziennego, kończąc na kosmetycznych czy przeznaczonych do pracy. Zamiast toreb plastikowych zaczynamy używać bawełnianych toreb, coraz częściej zastępujemy zwykłe pisaki biodegradowalnymi długopisami ekologicznymi, a notatki tworzymy nie w tradycyjnych zeszytach, lecz w pochodzących z recyklingu notesach ekologicznych. To z pewnością dobre i korzystne dla środowiska nawyki, których warto się uczyć.
Ostatnim ważnym elementem jest dopasowanie gadżetów reklamowych do grupy odbiorców. Proponowane produkty powinny być dopasowane do wartości klienta, ale też ich wieku, płci, czy zainteresowań.

Jaki cel ma pełnić gadżet reklamowy?

Odpowiedź na powyższe pytanie jest niezwykle ważna. Okazuje się, że dobór odpowiednich gadżetów reklamowych ściśle uzależniony jest od celu, jaki mają pełnić. Gadżety reklamowe mogą być wykorzystane w dwojaki sposób – w celu przyciągnięcia nowych klientów oraz zatrzymania stałych. Inny produkt wybierzesz, jeśli Twoim celem jest zwiększenie przychodów firmy, a jeszcze inny, jeśli chcesz jedynie zwiększyć świadomość marki.

Gadżety reklamowe – zwróć uwagę na cenę

Część gadżetów reklamowych z pewnością będziesz oferować w formie gratisów. Jest to dobre rozwiązanie. Nie obawiaj się kosztów – są one istotnym i nieodłącznym elementem funkcjonowania każdej firmy. Część gadżetów reklamowych z pewnością będziesz oferować jako produkt do zakupienia. Jest to również dobre rozwiązanie, zwłaszcza jeśli oferta będzie obejmować wartościowe produkty w atrakcyjnej cenie. Pamiętaj, że w przypadku gadżetów reklamowych niekoniecznie należy nastawiać się na zyski z ich sprzedaży. Ich cena powinna być na tyle atrakcyjna, by zwróciła uwagę potencjalnego klienta, a jednocześnie na tyle optymalna, aby inwestycja była dla firmy korzystna.

Analizując wspomniane wcześniej zasady, z pewnością znajdziesz nie jeden produkt, który idealnie sprawdzi się jako gadżet reklamowy w Twojej firmie. Wybierając taki, który spełni wszystkie wymagania, osiągnięcie zamierzonego efektu marketingowego będzie o wiele prostsze.