Gadżety reklamowe

Czy gadżety reklamowe są skuteczne?

Wielu właścicieli firm zastanawia się, czy oferowane przez nich gadżety reklamowe są skuteczne. Biorąc pod uwagę fakt, że współcześnie większość działań marketingowych przenosi się do sieci, można mieć co do tego wątpliwości. Jednak rzeczywistość pokazuje, że różnego rodzaju akcesoria z logo wciąż mają rację bytu, mimo powszechnego zainteresowania zarówno klientów, jak i przedsiębiorców marketingiem internetowym. Co jest więc w nich takiego, że mimo upływu kolejnych lat wciąż są skutecznym narzędziem do promocji swojej marki i nadal cieszą się dużą popularnością wśród Klientów?

Badania internetowe pokazują, że gadżety reklamowe naprawdę działają

W zasadzie nie ma innego sposobu na zmierzenie skuteczności gadżetów reklamowych jak przeprowadzanie stosownych badań. Oczywiście istnieje szereg instytucji, które zajmują się tego typu działaniami na podstawie zleceń poszczególnych podmiotów ze względu na różne potrzeby. W sondażach opracowanych przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych aż 70,73 % ankietowanych osób stwierdziło, że akcesoria z logo lub nazwą marki jako upominki, są niezwykle skutecznym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Ponadto, dla Klientów niezwykle ważnymi kryteriami przy wyborze gadżetów reklamowych są:

  • jakość (68,29 %)
  • wygląd (65,85 %)
  • cena (63,41 %)

Może z tego wynikać, że Klienci najbardziej zainteresowani będą produktami, które prezentują odpowiedni stosunek jakości do ceny. Nic więc dziwnego, że największą popularnością cieszą się upominki z logo, będące przedmiotami wielokrotnego użytku. Można tu wymienić, chociażby akcesoria piśmiennicze, kubki, pendrive’y czy też torby papierowe.

Gadżety reklamowe mają pozytywny wpływ na budowanie marki

Aż 85 % respondentów potwierdziło, że pamięta i pozytywnie wspomina firmę, która podarowała im koszulkę z logo lub inny produkt tego typu. Ta statystyka świadczy, że gadżety reklamowe nadal mają bardzo duży sens, a marketing internetowy, choć bywa skuteczny, nie musi być jedynym narzędziem do promocji swojej marki. Warto więc zainwestować swoje pieniądze w akcesoria, które będą nie tylko użyteczne dla Klientów, ale będą mu także skutecznie przypominały o firmie.