Gadżety reklamowe

Czy gadżety reklamowe to dobra inwestycja?

Gadżety firmowe odgrywają dużą rolę w pozyskiwaniu nowych klientów i współpracowników. Produkowanie przedmiotów codziennego użytku z emblematem danej marki jest jedną z tradycyjnych form marketingu, jednak jej siłą polega na tym, że działa ona na odbiorców coraz lepiej, ponieważ potrzebujemy coraz większej ilości przedmiotów, by dobrze funkcjonować na co dzień.

W dobie rozwoju komunikacji za pomocą mediów społecznościowych wiele osób zapomina o opcji promowania marki za pomocą atrakcyjnych gadżetów reklamowych, które często bywają – niestety – pomijane w planowaniu strategii promowania marki. To bardzo ważne, by brać również i je pod uwagę, bo czasem to kalendarze, kubki i długopisy pozwalają klientom zaznajomić się nie tylko z nazwą marki, ale również z polityką prowadzoną przez daną firmę nieco bardziej niż newslettery i inne formy marketingu internetowego.

W jaki sposób tworzyć gadżety reklamowe?

Każdy z gadżetów reklamowych ma wzbudzać w odbiorcy pozytywne emocje, a o tym niestety zapomina część osób, która zajmuje się projektowaniem tego typu przedmiotów. Poza tym każda z rzeczy zawierająca logo marki powinna być spójna z wyznawanymi przez nią wartościami, z polityką firmy, a także komunikatami wysyłanymi przez daną organizację. Nie możemy więc mówić o dobrze zaprojektowanych gadżetach, kiedy proponujemy potencjalnym klientom firmy deklarującej się jako propagująca idee eko, plastikowe talerzyki lub jednorazowe długopisy z logo marki.

W tym miejscu warto poświęcić chwilę na wyjaśnienie kluczowej kwestii, jaką jest spójność marki. Każdy gadżet powinien odpowiadać strategii i polityce firmy. Jej wyrazem mogą być pozornie małe rzeczy, ale jest niezwykle istotne, by w ogóle brać je pod uwagę w trakcie tworzenia całej kampanii marketingowej. Samo logo można doskonale wpleść w nadruk ze zdjęciem, które opowiada pewną historię, która wywołuje emocje w odbiorcy. A to one są kluczowe w przypadku wyboru konkretnego produktu i marki do współpracy.

Ważny jest aspekt braku szukania oszczędności na gadżetach reklamowych. Samo ich projektowanie powinno być zlecone jak najlepszym osobom po to, by mieć gwarancję, że praca zostanie nie tylko wykonana terminowo, ale również każdy z gadżetów będzie maksymalnie spersonalizowany i dopasowany do marki — jej działań, polityki firmy oraz oferty, która jest kierowana do klientów. W tym celu należy dokonać researchu, który jest szalenie istotny w każdym działaniu, które planujemy zlecić firmie zewnętrznej.

Spójność komunikatów

Niezwykle ważne jest również to, w jaki sposób podamy zaprojektowane gadżety. Choćby były one naprawdę solidne i stworzone w przemyślany sposób, nie mogą one zostać podane odbiorcom w byle jaki sposób, tzn. nie jest możliwe, by wręczać je byle jak. Dobrze zainwestować w solidne papierowe torby, które potem mogą zostać użyte po raz kolejny.

Bardzo ważne jest również wynajmowanie hostess, które mają rozdawać na eventach nasze gadżety. Często to one są punktem, który zatrzymuje przy stoisku potencjalnych klientów. Warto o tym wiedzieć i korzystać z usług agencji, która selekcjonuje osoby według konkretnych oczekiwań zleceniodawcy. Wówczas masz pewność, że Twoje gadżety zostaną podane z odpowiednią oprawą, a to z punktu widzenia złożonych działań marketingowych, niezwykle ważne.

Nie silmy się również na zbędną ekstrawagancję — im prostszy komunikat i bardziej przydatny gadżet, tym lepiej. Ma on trafiać w gusta całego przekroju odbiorców produktów i usług marki. Nie może więc być zbyt skomplikowany w użyciu, a zarazem być na tyle praktycznym, że codzienności bez niego nie sposób sobie wyobrazić. Istotne jest również wykonanie przedmiotu oraz ilość jego zastosowań przez każdego z potencjalnych klientów. W przypadku gadżetów reklamowych — produkujemy je dla wszystkich, nie tylko dla wąskiej grupy osób, które i tak skorzystają z naszych usług lub kupią nasz produkt.

Jakość gadżetów reklamowych

Każdy z gadżetów ma się odwoływać do emocji osób, które z niego korzystają i głównym zadaniem osób projektujących gadżety reklamowe oraz planujących budżet na nie, jest użycie jak najtrwalszych materiałów. Mają one być na tyle wytrzymałe, że nawet przy intensywnej eksploatacji, mają spełniać swoją funkcję. To szczególnie ważne w przypadku przedmiotów codziennego użytku, takich jak kubki, czy pendrive’y.

Dobrze też zastanowić się, z jakich gadżetów sami chętnie byśmy skorzystali. Nie warto w tym przypadku silić się na fantazję — tak jak wcześniej zostało wspomniane – im prostszy gadżet, tym lepiej. Jego użytkowanie i ewentualne konserwacja również mają być niezbyt skomplikowane — w końcu marka ma służyć klientom, a nie generować u nich dodatkowe problemy lub konieczność używania specjalistycznych narzędzi do naprawy np. długopisów.

Produkując odzież lub torby z materiału również bierzmy pod uwagę jakość ich nadruków. Powinny one być jak najtrwalsze – ich intensywna eksploatacja oraz czyszczenie, ekspozycja na nie zawsze korzystne warunki atmosferyczne- to wszystko może wpływać na jakość nadruku, który w przypadku toreb lub koszulek z logo firmy, jest szczególnie ważny. W końcu to tam znajdują się najbardziej istotne informacje o firmie, więc powinien on być szczególnie wyraźny, kontrastowy w porównaniu do koloru całości gadżetu oraz maksymalnie długo zachowywać swój pierwotny kształt. Warto więc zainwestować w jego jakość.

Ile zainwestować w gadżety reklamowe?

Każda z inwestycji w gadżety reklamowe zwraca się kilkukrotnie. Nie obawiaj się sporych funduszy i wiedz, że taka inwestycja zawsze bardzo się opłaca. Nie da się ukryć, że oprócz kosztów samego wyprodukowania naszych gadżetów trzeba będzie jeszcze pokryć koszty grafika oraz projektanta, jednak czym jest taka inwestycja w porównaniu do czegoś, co pozwoli nam utrwalić pozytywny obraz marki w oczach potencjalnych klientów?

Gadżety reklamowe to element dobrze przeprowadzanej kampanii marketingowej, mającej skutecznie promować markę. Nie warto ograniczać budżetu na ten cel, by mieć pewność, że każdy, kto weźmie do ręki gadżet z logo marki, nabierze pewności, że ktoś próbuje skutecznie zadbać o jego potrzeby.

Gadżety reklamowe powinny być na tyle wysokiej jakości, by klienci mieli przeświadczenie, że chcą za nie zapłacić choćby i wysoką cenę. Tylko wtedy nabywają oni skojarzeń z marką opartych o jej innowacyjności oraz odpowiadaniu na potrzeby nawet najbardziej wymagającego klienta. Warto również mieć na uwadze, że przykładając się do inwestowania w gadżety firmowe, tworzymy swego rodzaju otoczkę luksusu wokół marki, która jest doskonałym podkreśleniem spójności ze strategią firmy, która powinna się przejawiać również w gadżetach reklamowych.

Nie ma konkretnej kwoty, którą warto przeznaczyć na gadżety reklamowe. Zwykle zawiera się ona w całości kwoty, którą można przeznaczyć na kampanię reklamową danej marki. Z pewnością nie powinna ona być zbyt niska i czasem warto nawet nieco zwiększyć ilość pieniędzy przeznaczonych na gadżety, kosztem innych działań. W marketingu internetowym można pewne działania zaplanować w taki sposób, by zminimalizować ich koszty. Środki planowane na pozostałe działania również można nieco zmniejszyć w planowaniu budżetu. W projektowanie i samą ewentualną produkcję gadżetów warto zainwestować każde pieniądze, nawet jeśli wydaje się nam, że klienci nie wymagają od nas luksusowych dodatków reklamowych.