Wycena
Udało się
Nie udało się
Uzupełnij brakujące pola formularza

Wyślij zapytanie o produkty z powższej listy

Wycena

Firmowe gadżety z nadrukiem jako sposób na budowanie świadomości marki

Wybierając gadżety reklamowe dla swojej marki warto pamiętać, że jest to najstarsza forma marketingu, a także jedna z najskuteczniejszych form promocji produktów i usług. Warto więc brać pod uwagę znajomość trendów konsumenckich oraz dokonać realnej oceny przydatności danego gadżetu. Wówczas łatwo dobrać te, które będąc przydatnymi dla klientów, staną się jednocześnie wizytówką marki, budując wokół niej sieć pozytywnych skojarzeń.

Firmowe gadżety są zdecydowanie jedną z najbardziej skutecznych form reklamy. Pozwalają na nienachalny marketing, do którego klienci są przekonani coraz bardziej, chcąc naprawdę identyfikować się z ideologią marki, która wybierają. Świadomość konsumencka zdecydowanie wzrosła w ostatnich latach i wbrew pozorom to doskonały czas dla marek, które prowadzą przemyślaną politykę dotyczącą marketingu oraz budowania świadomości marki.

Jak utrzymać świadomość marki za pomocą gadżetów?

Każda z firm ma kilka cech charakterystycznych, które są jednoznacznie kojarzone z nią i skutecznie odróżniają ją od reszty. Warto więc umieszczać różnego rodzaju emblematy na gadżetach lub wykorzystywać bezpośrednio kształt logo.

Idealny gadżet spełnia kilka warunków:

  • jest estetycznie wykonany;
  • zawiera nazwę firmy lub jej logo w widocznym miejscu;
  • jest przydatny dla odbiorcy.

Utrzymywanie świadomości marki za pomocą praktycznych gadżetów jest bardzo praktycznym rozwiązaniem, bo nie prowokuje bezmyślnego rozdawnictwa. Gadżety wysokiej jakości mogą przydać się podczas targów i innego rodzaju eventów, kiedy jak najlepsze zaprezentowanie marki jest szczególnie ważne. Wtedy oprócz treści zawartej na danej rzeczy, liczy się jej estetyka i to jak oddziałuje ona na odbiorcę — czy jest ona praktyczna, solidna i czy ktoś chciałby nosić ją codziennie, wiedząc, że przyczynia się do promocji marki?

Jakie gadżety najskuteczniej reklamują markę?

Pierwsza myśl osób projektujących gadżety firmowe dla danej marki zwykle oscyluje wokół przedmiotów biurowych. Należą do nich długopisy, teczki, notesy, planery i kalendarze. Każdy z tych elementów jest niezwykle przydatny i może być rozdawany partnerom biznesowym oraz pozostałym klientom. Mamy pewność, że logo i nazwa marki będą pojawiały się u nich wystarczająco często, by się z nimi oswoić i zacząć je kojarzyć wręcz z czymś przyjemnym – bo praktycznym.

Poza tym warto zastanowić się nad tym, czy nie spróbować wybić się ponad przeciętność w pewnych sprawach i postarać się stworzyć gadżet maksymalnie dopasowany do odbiorcy produktu marki. Można np. spróbować tworzyć teczki na rysunki wielkoformatowe, będąc producentem ołówków dla rysowników lub projektantów. Możliwości są tak naprawdę nieograniczone, jedyne, co jest w stanie tworzyć bariery w tym zakresie to fundusze oraz wyobraźnia osoby, której zlecamy stworzenie gadżetów firmowych.

Dla kogo tworzymy gadżety firmowe?

Budując markę, tworzymy bazę potencjalnych klientów. W zasadzie kierowane do nich gadżety mają w linii prostej reklamować firmę. Co jednak z pozostałymi osobami, które mają z nich korzystać? One nie potrzebują reklamy naszej marki, ale za to pozytywnych skojarzeń, które pozwolą im identyfikować się z firmą.

Pracownicy korzystający z ubrań firmowych, kubków, długopisów itp., z pewnością twierdzą, że pomagają im one w codziennym funkcjonowaniu w przestrzeni firmowej oraz wykonywaniu powierzonych zadań. Dzięki temu praca kojarzy się ludziom znacznie milej, przerwy i samo wykonywanie zleconych zadań jest znacznie bardziej przyjemne, a sama polityka firmy wydaje się znacznie bardziej przyjazna. To z kolei wpływa na odbiór personelu przez potencjalnego klienta firmy. Kontrahenci znacznie częściej zawierają umowy z markami, których pracownicy wydają się autentycznie zadowoleni ze swojej pracy.

Co wziąć pod uwagę przy tworzeniu gadżetów firmowych?

Oprócz trzech czynników wymienionych wcześniej warto pamiętać o solidnym wykonaniu każdego gadżetu. Nie może dojść do sytuacji, w której którykolwiek z przedmiotów sygnowanych logo firmy będzie gorszej jakości od pozostałych. Buduje to negatywny obraz marki, który trudno potem naprawić — by organizacja nie była kojarzona z kiepskiej jakości długopisami, a co za tym idzie — brakiem poszanowania dla klienta i innymi daleko idącymi przypuszczeniami, które stanowią przeszkodę w zawarciu umowy oraz robieniu wspólnych, owocnych dla obu stron interesów.

Estetyka, praktyczność i odpowiadanie na potrzeby odbiorców powinny być myślami przewodnimi osób projektujących firmowe gadżety. Budują one pozytywną świadomość co do marki oraz jej polityki. Solidnie i estetycznie wykonane gadżety firmowe są jedną z najskuteczniejszych form reklamy, która działa prawie na wszystkie zmysły osoby, która z nich korzysta. Warto więc zainwestować w dobrego projektanta, który potrafi wczuć się nie tylko w potrzeby klientów firmy, ale również w jej politykę i skojarzenia z nią.

Nie warto silić się na oszczędności, mając na uwadze, jak ważne jest stworzenie pozytywnego obrazu marki w oczach odbiorcy. Niestety, nie każdy potrafi właściwie ulokować fundusze promocyjne, dlatego też wiele osób trafia do przypadkowych projektantów, którzy nie zawsze rzetelnie wykonują swoją pracę. Dobrze zatem zrobić research rynku, zanim przyjdzie zdecydować się na jednego, konkretnego grafika lub rysownika, a następnie na firmę wykonującą dane gadżety.

Oprócz wyżej wymienionych czynników pamiętajmy, by nie powielać błędów konkurencji. Czasem obawiając się stworzenia własnej strategii, decydujemy się niemal skopiować działania marki, która oferuje podobny asortyment swoim klientom. Nierzadko przychodzi przypłacić to powielaniem pewnych schematów, które zwyczajnie się „ograły”. Nie warto tego robić i oprócz bazowych tendencji i ścieżek, lepiej próbować maksymalnie spersonalizować działania marketingowe, biorąc pod uwagę odbiorców, lokalny rynek oraz to, jak bardzo prezentowane wartości angażują potencjalnych klientów.

0
x
Porównaj produkty
Porównaj